گروه شیمی دهگلان

گروه شیمی دهگلان

وبلاگ تخصصی گروه شیمی شهرستان دهگلان استان کردستان
گروه شیمی دهگلان

گروه شیمی دهگلان

وبلاگ تخصصی گروه شیمی شهرستان دهگلان استان کردستان

نحوه تولید هیدروکلریک اسید در معده

به طور مختصر می توان این چنین گفت:

از واکنش کربن دی اکسید و آب در سلول های دیواره معده، کربنیک اسید تولید شده و از تفکیک این اسید یون های هیدروژن و بی کربنات به وجود می آید.

یون هیدروژن از طریق کانال های یونی با یون پتاسیم موجود در معده تعویض می شود و یون بی کربنات نیز از سلول های دیواره معده خارج شده و وارد خون می گردد.

یون های کلر موجود در خون(حاصل از انحلال نمک طعام) از طریق کانال های یونی به سلول های دیواره معده و سپس به معده وارد می شوند. از کنار هم قرار گرفتن یون های هیدروژن و کلرید، هیدروکلریک اسید ساخته می شود که برای هضم غذا مورد استفاده قرار می گیرد.




تبریک

جناب اقای محمد شریف قادرمزی انتخاب شما را به عنوان برترین طراح سوال استان کردستان در دی ماه 93 تبریک می گوییم و برای شما آرزوی موفقیت می نماییم.

نمونه سوالات شیمی سال اول (کل کتاب)

یکی از مشکلات دانش آموزان سال اول در درس شیمی آشنا نبودن با سوالات این درس می باشد. دسترسی دانش آموزان به نمونه سوالات امتحانی می تواند موجبات کاهش اضطراب امتحانی و مطالعه موثر آن ها را فراهم آورد. در فایل پیوست این مطلب 120 سوال از هر چهار فصل شیمی سال اول (به تفکیک فصل) ارایه می شود. به همکاران گرامی پیشنهاد می کنم سوالات زیر را برای دانش آموزان کپی گرفته و در اختیار آن ها قرار دهند. برای استفاده موثر از این سوالات می توانید در طول سال بخشی از آن ها را به عنوان مثال در هر جلسه بررسی کرده و بخش دیگر را به عنوان تکلیف منزل، به دانش آموزان واگذار فرمایید.


برای دانلود اینجا را کلیک کنید.